Den der lytter sælger

Er du til Netværk eller Kanvas?

 

John Serritzlev, Lise Evald Hansen og Søren Mortensen, har en samtale om forskellen mellem salg via Netværk (Relations salg) eller via Kanvas (Cold call), og hvordan “Den der lytter sælger”.

 

Et godt, stærkt og givende Netværk er baseret på stærke relationer, derfor omtales salg via Netværk som Relations salg.

 

Salgsmetoden Kanvas, er der hvor du kontakter mennesker du ikke i forvejen kender, for at skabe en kontakt, så du kan få det udbytte, der var grunden til, at du skabte kontakten.

 

80 % af de kunder der er i en forretning, kommer typisk via henvisninger og anbefalinger, altså via relationer og Netværk.

 

Er du aktionsorienteret eller venter du på en reaktion?

 

John Serritzlev, Lise Evald Hansen og Søren Mortensen, har en samtale om Aktion kontra Reaktion, hvad det har med salg at gøre og hvordan begrebet, “Den der lytter sælger”, giver mening.

 

  • Den der er aktionsorienteret tager initiativet og handler aktivt
  • Den der er reaktionsorienteret venter på at andre tager et initiativ

 

Loven om Aktion kontra Reaktion siger også, at den energi du sætter ind, kommer tilsvarende tilbage!

 

Er du opsøgende med salg eller ekspedient og ordremodtager?

 

John Serritzlev, Lise Evald Hansen og Søren Mortensen, har en samtale om nogle af deres holdninger til salg.

 

  • Hvad forstår vi ved at være opsøgende sælger og hvordan fungerer det, hvis du skal lytte for at sælge?
  • Hvad er forskellen på at være opsøgende sælger og ekspedient eller ordremodtager?
  • Hvorfor er det altid godt at have fokus på at lytte, hvis du vil sælge?

 

En samtale generelt om salg, mellem John Serritzlev, Søren Mortensen og Lise Evald Hansen, Optaget den 28. september 2020.

 

Samtalen der ikke er redigeret, er en spontan dialog om salg generelt, hvorfor den der lytter sælger.